Ahad, 20 April 2014

Pertemuan

Pertemuan kali pertama setelah dia menjadi tunangan org, pada mulanya agak berat menerima pelawaan cdia utk bersua muka, mampukah aku menahan perasaan yg lama ku pendam,tkut shja empangan air melimpah. Tp ku kuatkan hati tuk bertemu dgnnya.. Aku ingin mendengar sendiri luahan hatinya.. 

Jam 3 petang kami bjanji tuk bertemu,aku dtg setengah jam awl.semangat bro...pdhal hati ni tuhan ja yg tau.mcm2 dfikiran, mcm mna nak mulakan, apa yg ptut aku cakap,argghhh... Itu pun jadi isu..hahaha..

Setelah 15 minit berlalu drpd masa yg djanjikan. Akhirnya cdia dtg dengan membawa beg bagasi blh aku istilah kan, mcm org nak pg mlancong lah pla..hahaha... 

Senyuman dbls dengsn senyuman.. Oh wajah dn kelibat itulah yg selama ini ku rindu, mahu sahaja aku dakap.. Tp... Bkn milik aku.. Dn takkan aku dpt menjadikannya halal bagi ku. Suratan sudah tertulis.. 

Mcm2 topik perbualan yg kami kongsi,dn shinggalah topik pertunangannya..spnjg topik tersebt kami bualkan, hati ini meronta tuk di lepaskan,aku gari ia kuat2.. Biar hati menangis jgn mata menangis. Biarlah diri ini yg menanggungnya, tp dsblik ksdihan aku merasa ada bhgia kerna masih dpt melihat dirinya dhadapan ku.biarlah buat seketika..cukup bagiku..

Masa seperti biasa mula cemburu dgnku, cdia perlu kembali ke tmptnya. Ini perkara yg paling aku xsuka, ada satu perasaan akan timbul bl masa ini datang. Seolah2 tidak ingin melepaskan. Tp masa tetap masa, ianya perlu berlalu. Dan kami berdua perlu mengucapkan slmt tgl.

Aku bersyukur allah bagi kekuatan padaku, skli lagi air mata jatuh..


Ps: ok done sambungan...wlpun nda berapa detail ceritanya..ilham blm dtg.hahah..

Tiada ulasan: