Sabtu, 20 Disember 2008

CONTINUE OF CUTI2



aku menghadiri mesyuarat..hahahaah


Destination 2

orait..aku truskan dgn destinasi kedua kmilah..sorry lah lmbt update...bab bz cikit...malar jalan kan...kawin lgi...haiyaaa....bru arini ada kesempatanlah untuk bw pada sapa2 yg sudi bca ni menyelusuri kedlm memori indah cuti2 malaysia ku ni....hahahahaha...

ok destinasi kedua ni,agak memenatkanlah...wlpun kmi ni guyang kaki ja kan...hahahaha...bab destinasi kedua ni blum comfirm tmptnya.tp yg penting sasaran utama kmi ialah menuju ke pantai..hahahaha....ada 2 tmpt yg dcadang..antra KARAMBUNAI N MIMPIAN JADI...kiranya mau dkarambunai ja tmpt slalu kmi mgidap...tp org blang ndakanlah tmpt sama jakan..mau jg cri kelainan...so tuan yg mencadang ni pun stuju untuk menukar angin ketmpt yg lain...jdi kmi pun menuju ke MIMPIAN JDI...blum penah lgi kmi menjejakkan kaki ke mimpian jdi ni...jdi excited n truja tu mimang tinggilah bgai tinggi gunung kinabalu,yg bru saja kmi tglkan..hehehe....dlm kotak fikiran ni cuba membygkan sdh...kecantikan n kelainan yg akan dberikan oleh tmpt yg bernama mimpian jdi ....tp sblum menuju ktmpt tu..kmi singgah mkn dtmpt yg blh dketegorikan sbgai tmpt mgisi perutlah...restoranlah tu namanya...hahahah.....restoran transit namanya...jdi KITA MKN DULU....(nda pndai berenti jg mkn ja....hahahaha)...hmmm aku mau kritiklah tmpt kmi mkn ni....nama sedap ddgr...transit..tmpt berenti jap...tp ni mcm suruh berenti makan pla...bkn apa service yg dbagi memang kurang baiklah...playan2 pun smuanya muka masam..haiyaaa...nasiblah restoran tu stu2nya yg ada dtempat tu...klu nda sdh kmi cri lain...aku maap kan lah klu mkanan tu lmbt smpai..tp tu jlah cubalah tmbhkan senyuman tu..senang jg hati org menengok kan..ni nda mcm ada btu ja dmulut dorang tu....

ok lupakanlah psl tu...klu aku cita psl tu...silap2 nda hbs lah episod cuti2 ni...hahahaha..tem mkn tdi bapaku sempat btanya dgn pelayan2 yg bermuka masam tu...arah tujuan yg kmi mau pg tu...tp dorang pun nda tau...tau cikit..haiyaaa nama ja tgl area sana..tu pun nda tau...jdi kmi pun truskan pjalan dgn mklumat direction yg cikit ja....

PENAT PENING SMUA ADA....kami akhirnya sesat ntah kepelusuk mana...hahahahaha.....ingt smpailah sudah...sdhlah masuk kedlm....sklinya salah...nasib bkn aku yg memandu..klu nda stress jg tu dbuatnya.....jdi kmi pun bpatah blik...kmi nda bputus asa jua..kmi truskan jua pencarian kmi ktmpt yg bernama mimpian jdi...last2 kmi tjumpa jg dgn signboard ke tmpt tu...fuh lega jglah ....tp sklinya jln masuk kesana tu pun lma...tmbh lah bangas dlm keta...sklinya kmi smpai kestu tmpt..mimpian jdi club rsort nda silap namanya...fuh tgk dri luar,pkataan yg pertama akan kuar dri mulut...fuyooo n waaaa.....cantik tmpt tu..tp kmi tgk mcm tmpt tu bru siap ja.....rupanya btl jg..tu bkn mimpian jdi..itu perumahannya..hahahaha...aiyoooo sesat lgi ...hahahahah...tp tem tu kmi nmpk sdh signboard lain menuju ktmpt tu..cuma bapa ku ja malas sdh mau mencari...rmbut dia pun nda tantu sdh..hahahaha....penatkan....jdi kmi lah jln dulu pg tmpt tu dorang follow dri blkng ja...last2 kmi smpai jua ktmpt tu....nama nya indah tp indah dri nama ja...rupanya mimpi yg nda jdi...PUNYA BIDA...hahahahaha......usang ni,dia punya pntai pun truk sdh...tp kmi nda patah blik dulu,kmi tgk2 dulu keadaanya,ok kah nda..klu ckp pasal byran hotel ni,mimang murahlah...cuma tu jalah keadaan skeliling spertinya tidak mengizinkan kmi untuk bmlm dsana...jdi kmi take a rest jalah dsana,n bincang2 dmana ptut mau dtuju ni....smbil2 dorang pg bincang..aku nda melepaskan peluanglah untuk take a picture...hahahahah...wlpun buruk tp ada benda yg menarik minat ku..aku tnmpk monumen2 patung (ntah muka sapalah tu...muka empunya hotel kli...hahahaha....)jdi aku pun mulakan posing maut ku...hahahaha..yg lucunya kmi nmpk sapi@kerbau n kuda bersekongkol untuk berparti dtepi laut tu..hahahaha....sapalah mau tido sana...org mau mandi laut..ndakanlah mau berparti ngan group2 tukan...hbs terbang kita oleh haiwan2 tu...hahahahah...


pas ja berehat n selesai bbincang..kmi pun truskan pjalanan....RASA RIA RESORT..tulah tmpt yg kmi akan tuju..harap2 lah tmpt tu bkn sama dgn tmpt ni...indah khabar dri rupa ja...kmi pun mgucapkan samat tgl tmpt tu....jln punya jln...akhirnya kmi smpai jualah ketmpt tu..ni kli xmengecewakanlah...mimang indahlah....jdi kmi stop jap...pg buking bilik...sementara tu kmi smua kuar meluruskan pinggang2 nikan...hahahaa....smbil2 tu sempat lgi mkn durian..haiyaaa antam durian pun dkt hotel..hbs bau hotel tu...hahahaha....nasib jglah nda rmai org tmpt kmi stop tu..cuma securty jalah lalu2 sana...ambik lah panahan bau durian...hahahahah....
tp aku tem tu hmpir2 surrender sdh...tp aku gasak ja...hahahahaha...smbil2 tu jg...aku nda lepaskan peluang bgmbrlah ..hahahaha.....gmbr ja kerja ku ni...btl2 jdi gmbr nanti brulah terdiam...hahahahha

skli bos pgl pg lobi hotel..mau angkt brg..jdi kmi smua pun turn...brg kena angkt kan...fuyoo bos tu..hahhaahha..layanan bguslah hotel tu...yg aku ma abg ipar pla kmi pg cr parking...skli tem dpt parking tu sdh...nah abg ipar ku lgi bawa mkn durian...TOLONG AKU NDA MAU MKN DURIAN LGI.!!!!!..hahahahah...tu yg aku blh ungkapkan..tp apakan daya org sdh ajak ndakan aku mau tolok kan..jdi aku sumbat jalah kedlm mulut ku ...bygkanlah tapau yg berepel plastik tu...byk kli kmi mkn....mau meletup jg prut tukan...aku nda tahan sdh....aku bilang dlm ati pasni klu kna bwa mkn lgi...aku nda mau sdh...gila eh...

siap sdh..bilik pun sdh ada..brng pun dantar sdh kbilik...jdi apalgi...round2 time...hahaha....biliknya mimang wow lah...ok lgi dri karambunailah...lumpat2 katil lgi..nasib ja nda patah...hahahaah....pas ja merosakkan bilik hotel tu..aku pun pg meround2 pntai..mimang cunlah pnti tu....tp round2 jalah dlu..blum pg mandi..mau mandi apanya matahari still atas kpla...hahahah..jdi kmi pun rhat2 dulu...sblah ptng tu...kmi round2 blk..kiranya mau tgk matahari tbenam...sklinya nda sempat..tbenam sdh matahari...tp ndapalah nmpk suasana ptg tu jdilah kan.....bapa n adikku sdh memasinkan diri dorang dgn air laut tu..hahahah..aku nda mandi bab pki suar pnjg.....lgpun gelap sdh..mau mandi pntai apanya...tu mcm mau menempah maut ja..hahahaha..jdi esok jalah..


skli tem2 magrib tu..mama aku bw aku n kakak ku cana pg ambil brng dlm keta...aku taukan dmana kmi parking tu...jdi pasal tulah aku yg bawa...sklinya tem dsana...ada lgi 2 tapau durian...haiyaaaa aku bilang...matilah ni....nda hbs2 durian lgi..tp aku btl2 nekad sdh..nda ku mau mkn sdh..aku kibarkan bendera putih sdh....im surrender....apa2lah yg melambangkan give up...hahahaha...nda ku mau sdh...mesti control jgkan...jdi dorang mama n kakak ku lah melahap kedua2 tapau durian tu..raja duriankan...mau pg masuk hotel...mana blh kan..nanti marah pakcik salleh tu....hahahaha.dorang mana suka bau2 durian tu...

sblh mlmnya..kmi mkn dhotel tu..bos blanja...tp harga mknan fuh tbliak jg mata melihat....mahal cikit banding hotel2 yg penah kmi pg...jdi entam jalah..aku mcm biasa spagetti..well org putihkan...hahahahaaha......tp stu jalah minumannya aku nda tminum..hahahaah...aku tu test2 ja..ingt apalah kan..sklinya minuman tin..len lgi dia punya lmbg tu..ingt mantako,carsbergh...hahahahha...rupanya minuman prisa lemon...tp rasanya...sumpah aku nda mau lgi minum...nda sadap...cikit ja aku minum....aku pg lantak minuman kakak ku..hahahahaahah..ptutlah teda bjual dkdai...ndakan laku punya minuman tu...hahahaha

jdi mlm tu kmi hbiskan melepak druang lobi hotel tulah..mendengar alunan suara . petikkan muzik oleh penyanyi2 hotel tu....memang mengasyikkan n menghiburkanlah...tp mula2 ja...skli lama2 mau ttidur pla mendgrnya...hahahahah......pndk crta pastu kmi msk bilik, tdur...(wlpun aku lmbt tdur tem tu...hahahahaah)

keesokkan harinya...awl2 lgi aku sdh bgn...melihat keadaan pantai....mengizinkan atau nda...alhamdulillah mengizinkan untuk kmi melumpat2 dpntai tu..hahhahaha....tp lum lgi ...kmi isi perut dululah...breakfast mmg power2lha mknannya..hbis kmi bantai....pastu apa lgi mandi...hhahahah.....tp abg ipar ku ,kakak first n second nda mndilah....ndakanlah pla kakak ku yg sarat dgn kandungannya tu join skli mandi...lemas nanti...hahahahaha
bru hbs mandi ni..hahaha....

jdi kmi jalah berparti dpantai tu...siok kena pukul oleh bapa ombak ni..hahahah...puas ati sdh..kmi pun berkemas2...stu mlm jg destinasi ke2 kmi ni...pnjg jg kan aku tulis ni....hahahaha...mls sdh ni mau menaip..tp apa blh buat ...mesti jg dtruskan kan...hahahaha...


jdi kmi pun meneruskan kedestinasi yg ketiga...seblum tu kmi sempatlah jg ambil gmbr lgi...hahahahhaa...destinasi kedua ni pun mantaplah,enjoy..insya,allah klu ada rezeki mau dtg lgi cni ni..hahahahaha....

k jumpa ddestinasi terakhir....


Tiada ulasan: