Sabtu, 18 Julai 2009

Mari berenang!!!!

Minggu ni merupakan minggu konvokesyen bagi tmpt ku bljr ni....jdi minggu ni ada bz cikitlah...bkn aku yg bz..lecturer yang bz...aku bz tido ja
hahahahahaa...tp tedalah minggu ni kira memenatkan jualah..byk asignment mesti hntr..nasiblah aku sorang mahasiswa yang komitmen,berdedikasi apa lgi ...smualah...hahahahaha...

minggu ni jua aku buat presentation untuk subjek bm...kena bersajak bos....sdhlah nda ready..bah ingt mula2 tu lecturer mau bgi tjuk bru..rupanya masih guna yang lama..nah nda prepared lah...mula2 ku mau present dgn alunan muzik...ala ala jiwang lah...hahah...tp ku liat kwn2 ku pun nda ready...so i decided use my vokal only lah...hahhaha......mcm ja menyanyikan..hahaha..jdi ku buatlah...sdh lah ku nda pernah bersajak....gali2 sa tau dgr org bersajak ni...jdi apa blh buat..entam jalah...klu nda tedalah markah kan...hhahaha....

hmmmm..... apa lgi ku mau cita aaaaa......hmmm minggu ni jua,byk org bjualan lah sekitar kediaman kami ni...mmg jdi adat time konvo...byklah gerai2 buka...nah jdi mcm2lah benda yang djual...tp byk2 tu aku byk beli mknan n beg latop....tu jalh...hehehe....puas atilah aku dpt minta kurang lgi tu beg latop...hehehe

pastu khamis bru2 ni...ada perasmian konvo n ekstival...nama festival konvo kmi tu...ramai jualah dtg...pastu ada perasmian lgu bru untuk tmpt bljr ku ni....lucu jua...bru lah buat...hahahah....pastu mlm jumaat tu ada pertandingan nasyd antra u u n kolej2...mcm2 lah sora blh dgr...ada sora burung pipit...burung kakak tua...smua ada...hahahah..tp yg ku nda puas ati..adalah sbuah kolej ni....aish blh2 dia tiru lagu nasyid skul aku..nda guna btl...mcm ku mau timbak ja...pengikut btl..nasiblah nda menang mun nda sa antam tu....hahaha

pemenang prtndingan nasyid tu mcm besalah...tuan rmh yg buatlah....gila dorang ni nsyid pun pki gitar...apalah bah tu....mcm nda tau hukum ja dorang ni....klu ku kluarkan.tdiam nanti dorang...hahaaha

aku nikan tajuk berenang tp cita len..apa bah ku ni....sot2 sdhkan...hahahah
tp mmg ada kaitanlah..sja ja bgi intro2 tu...hahahahah

sabtu ni kmi ada kokurikulum...aku ingt teda.rupanya ada...nah minggu ni kmi ptt buat praktikal atas air...water confident nmanya..mau uji keyakinan dlm air bah tu..jdi group aku kena ptg...syukur jualah ptg..nda jua ganggu plan aku...hahahaha.....tem tu ada konvo jua....kira budu jua dorang ni buat pun tem ada mjlis.....mcm teda ari len pla..tp ndapalah siok jua....hehe...

sblm ku cita psl berenang2 ni...aku mau kasi cita pasal sblh pginya...heheh...my pren yang d um plan mau dtg tmpt ku ni...bkn dorang plan..aku yg suruh dorang dtg...hahahah........jdi comfirm lah dorang dtg..jdi aku dgn bek hatinya pglah ambil dorng dkt perhentian lrt...sana ja bkn pg um ah...hahaha..aku pg ambil dorang nek keta...fuh first time ku drive dkl ni...hahaha...len jualah rasanya driving tdi...bah lama sdh nda drive kan..mcm len2 ni..tp oklah...siok jua..tp blm jln atas highway lgilah...highway nanti2lah..blum ingt lgi jln2 cni ni...haahahaha......

kwn ku pun tkjt ku bwa keta...hahahah....bikin panas tu kwn ku cwana tu...dia blang mcm nda dia pcya ku bwa kreta..ktwa2 lgi tu...mcm ku mau timbak ja...hahahaha...nasib aku bek...hahhah...

smpai ja tu ku bwa2 dorang jlnlah...ada jglah dorang bli...pastu aku antar dorang blik...antr pg dpn pintu pgr ja pun...blik sndiri lah kmu...hahaha

senyum konon tarang2 muka tkt smua


hbs ja gtu..dlm jam 4 gtu..aku pg praktikal koku ku tu...fuh masuk air bos....mula2 tu tkt jua...tp apa jua mau dtktkan...pki life jacket jua..hahaha...mask ja air tu...cikit2 turun...mula paras lutut trus paha..yang kmi ni masuk trus..pompuan tkt2..hahah...ada sorang kwn pompuan ku...nah bertriak2 dia...lucu jua tgk gaya dia tu...kmi kena suruh buat cara baringkan atas air...nah sapa nda tkut...aku mula2 tu tem masuk air tkt2 jualah masa pg dlm cikit tukan..bah kaki nda cecah tanah..len jg rasnya tu...tp skli buat...siok pla...hahaha

nilah ragam bdk2 tgh berenang....hehehe


trus buat teknik baring tu....siok ooo....tdur2 lgi ku tdi...hahaha..punya tambirang...hahaha...pastu coach tu pg tarik aku cara mengejut lgi...nah tglm lah ku..tp aku steady ja...mana bleh gabra benda tu..klu nda nah panik lah tu....pastu aku pg buat lgi ma coach tu...hahaha...ganas kan aku....hahahahaha....

pas ja hbis tu..citanya bliklah..basah2 lgi tu...yg lucunya kmi nek moto 3 org....hahahaha....besar2 ku ni pun blh muat jg ah nek moto tu...nda ku pcya...hahaahh......tp ndalah kmi nek moto bertiga smpai hostel smpai dkt kafe ja..pastu jln kakilah..nah org pun tgk2 ja kmi...basah2 kan..hahahaha....

penat jualah berenang2 tu..ni pun masih lagi penat2...ndapalah...pglmn pertama..siok ni...pasni byk lgi praktikal yang kmi kena buat...i can wait to bkayak ooo....hehehe...k hbis cita...mau study dulu midterm byk next week...


1 ulasan:

leyza berkata...

mc jgk boroimu 2..hahhahaaaa